Începând cu luni, 21 aprilie, Google va extinde, la nivel de căutări mobile, relevanța websiteurilor optimizate pentru device-uri mobile și tablete (sursa). Cu alte cuvinte, vor fi afișate preponderent siteuri care sunt optimizate pentru device-urile mobile și utilizatorii vor fi informați dacă siteul pe care urmează să îl acceseze este mobile-friendly.
Iată câteva măsuri pe care vă recomandăm să le luați urgent:
Verificați, din contul Google Analytics (sau platforma de monitorizare a traficului pe care o utilizați) cât din traficul generat pe site este de pe device-uri mobile. În cazul Google Analytics, raportul aferent este accesibil din Audience > Mobile > Overview.
Verificați cât la sută din traficul mobil este generat de căutări organice. În cazul Google Analytics, pe raportul de mai sus aplicați segmentul “Organic Traffic”
Verificați dacă siteul este mobile friendly folosind acest tool: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Dacă nu este, discutați cu dezvoltatorul siteului pentru a vă asigura ca găsiți o soluție.
Aici regăsiți un ghid despre cum sa faceți siteul mobile-friendly: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/get-started/